Покрай бума на интернет се появи едно ново оръжие в областта на маркетинга – дигитален маркетинг. То предизвика истинска революция по отношение на това как компаниите представят на пазара себе си, своите продукти и услуги. Днес онлайн продажбите и кампаниите са основа на пазарните политики, особено покрай пандемията от COVID-19. Всичко това отвори доста възможности за работа и все повече хора се възползват от тях, за да живеят по-добре.
Прочети следващите редове и ще видиш кои са четирите най-популярни професии за новата 2021 година в областта „дигитален маркетинг.“
КОЕ ДОВЕДЕ ДО БУМА НА ХИТА ДИГИТАЛЕН МАРКЕТИНГ
Новите технологии промениха много неща в последното десетилетие, особено в дигиталния свят. Те ни позволиха да ползваме интернет за всичко, което на практика сме можели да си представим, че и отгоре. Днес можем да браузваме и за информация, и за забавление, но и за работа.
Популяризирането и масовото разпространение и употреба на интернет създаде изцяло нов сектор в технологичната индустрия. Има един безусловен лидер в него и той се нарича „дигитален маркетинг“. В същността си той е сбор от традиционните маркетинг практики и дигиталните умения на практикуващите.
Защо да се насочиш към дигитален маркетинг
Ето и Топ 4 на професиите в областта „дигитален маркетинг“. Можеш да се насочиш към тях, за да имаш успешна 2021 година, а и въобще успешно бъдеще. Както сам/-а се увери, дори и в условията на глобални пандемии работата онлайн не спира. А това значи и постоянни и сигурни доходи, с които можеш да живееш по-спокойно. Да започваме поред…
1. ДИГИТАЛЕН МАРКЕТИНГ МЕНИДЖЪР
Тъй като дигиталният маркетинг е само една част от цялостния маркетинг сектор, знай, че компаниите винаги търсят мениджъри. Да, в повечето от големите се изисква опит на длъжността, често поне 5 години. Добрата новина обаче е, че ако си достатъчно добър, няма кой да те спре да го натрупаш във времето. Просто се подложи на правилното дигитален маркетинг обучение и бъди упорит.
Какво се изисква от един дигитален маркетинг мениджър
Неговите задължения са доста и разнообразни. Той трябва да ръководи маркетинг операциите, да менажира дигиталния екип и да докладва напредъка и успехите към главния маркетинг директор. Един добър дигитален маркетинг мениджър трябва ефикасно да съчетава множество компоненти от дигиталния свят и създаването на такива маркетингови кампании, които да генерират нови контакти, т.нар. лийдове.
2. SEO ОПТИМИЗАЦИЯ ЕКСПЕРТ
Ако често си срещал това съкращение и си се чудил какво е SEO, ето ти възможно най-краткото определение. SEO е онова, което е пряко отговорно един уебсайт или конкретна уебстраница да са видими в търсачките. Т.е. да е на челните места по органичен трафик (позициите извън платените).
Какво се изисква от един SEO оптимизация експерт
Всеки себеуважаващ се SEO оптимизация експерт трябва да създава SEO friendly съдържание. То е задължително да има у себе си точните ключови думи, които да се класират високо в големите търсачки като Google. За да си част от успешна SEO агенция с отлични SEO услуги, трябва напълно да оптимизираш уебсайт или уебстраница, за да привлича максимален органичен трафик от Google.
Възможностите са безгранични, що се отнася до SEO. Затова, ако искаш да се захванеш и задобрееш с тази професия, ето ти няколко неща, върху които да се съсредоточиш. Това са търсенето на ключови думи, индексирането на страници, оптимизация на потребителското преживяване, уебмастър инструменти, справяне с дублиращо се съдържание и още, и още… Стряскащо е, но само на пръв поглед. Всъщност занимавката с SEO оптимизация е нещо много интересно. А и възнаграждаващо, когато отвориш търсачката и видиш плодовете на своя труд.
3. КОНТЕНТ МАРКЕТЬОР
Специалистът по контент маркетинг има подобни задачи с тези на такъв по дигитален маркетинг. Един контент маркетьор се фокусира върху създаването и разпространяването на ценно, важно и постоянно съдържание, привличащо посетители и трафик.
В какво по-точно се изразява работата на контент експерта
Ако решиш да се захванеш с тази професия, ето какви по-конкретно ще са задълженията ти. Писане и менажиране на блогове, видео маркетинг, имейл маркетинг, eBook публикации, кампании от т.нар. drip marketing (пращане на послания към клиенти във времето „капка по капка“), гост блогинг, страници за продажба. Хей, дори и мъничко PR – областта, за която всички говорят, но която почти никой не разбира всъщност.
4. АНАЛИЗАТОР НА ДАННИ
Като анализатор на данни в областта на дигитален маркетинг услуги твоята работа ще е да събираш точните данни. Онези, които ще помогнат на маркетинговия отдел да създаде силни кампании, издигащи популярността на марката.
Какво конкретно се изисква от един анализатор на данни
Ролята ти ще е първо да разбереш кои продукти имат потенциала да донесат най-големи приходи на твоята компания. После трябва да намериш начина да осъществиш този потенциал докрай. Като маркетинг анализатор на данни ще следиш тенденции и популярни продукти, за да използваш наученото в своя полза.
ЗА ФИНАЛ
Ето че вече знаеш към каква професия можеш да се насочиш за успешна 2021 година и стабилно бъдеще. За да си сила в областта „дигитален маркетинг“ обаче, е фундаментално важно да имаш изключително надеждна връзка с интернет. И вкъщи, и в офиса това е безпрекословен закон, иначе си загубен. Понякога дори само една минута без възможност да вършиш работа може да значи крах в дигиталния свят.
За щастие обаче днес имаш точното решение и няма да останеш без връзка, ако ще и токът ти да спре. Просто се пресегни и вземи светкавичен и непрекъсваем оптичен интернет от GPON NetSurf плюс ТипТок Нет. После само завърши своето дигитален маркетинг обучение и ще имаш не работа, а песен.