Правилна SEO оптимизация на Instagram акаунти 2021

Искаш да докараш повече трафик на своя Instagram акаунт и да имаш повече успех като инфлуенсър? Е, това се оказва възможно с един инструмент, който доскоро си мислеше, че е само за търсачки – SEO. Точно така, можеш да оптимизираш не само уебстраницата си в ранглистата на Google, Yahoo, Bing и т.н, а и профила си в социална медиа. Така чрез SEO оптимизация на Instagram акаунт можеш да вдигнеш броя си последователи, трафика и нивата на т.нар. енгейджмънт (ангажираността, връзката и отношенията с потребителите).

Прочети нашите Топ 5 съвета как относително лесно да популяризираш акаунта си през 2021 г. с избягване на възможните грешки. Ако имаш бранд или сам си си бранд, ще повишиш осведомеността на публиката за него и ще извлечеш желаните дивиденти. Все пак, както знае всеки Инстаграм потребител, платформата е сама по себе си търсачка, където хората ровят за определено съдържание. Т.е. SEO е Начинът с главно Н, тъй че да започваме със съветите.

Първи съвет за SEO оптимизация на Instagram акаунт: нека бъде подреден

Когато създаваш Инстаграм акаунт, много бързо ще осъзнаеш колко е важно той да бъде кохерентен. Това ще рече, че постовете ти не бива да са хаотични, а трябва да са уместни и логически взаимосвързани. Естествено, задължително е и да оказват визуално влияние върху последователите ти. Отвъд постоянството в начина, по който представяш снимките и видеоклиповете си, нека има еднородност и в кепшъните и хаштаговете ти. Така те ще станат разпознаваеми елементи на твоя Инстаграм акаунт и хората ще го свързват ясно с теб като личност ли инфлуенсър. Или с бранда ти.

Истина е обаче и това, че тази еднородност и постоянство не могат да се постигнат от днес за утре. В най-добрия случай експериментирай смело. Различни теми, цветови схеми, честота на постване, уместност на таговете, език на кепшъните и прочее – пробвай тези и други елементи, чрез които взаимодействаш с последователите си. Така ще стигнеш до оптималната комбинация, към която да се придържаш и чрез която да изградиш очакваното и нужно постоянство.

Съвет №2 за оптимизация: не ползвай неуместни хаштагове

Откриването и използването на най-точните хаштагове за постовете ти са тайната да те забележат и да имаш висок енгейджмънт в Instagram. Причината е, че хаштаговете са единственият начин да попадне на акаунта ти някой, който търси специфично съдържание в тази платформа. Тук е главната разлика между SEO оптимизация на Инстаграм и в търсачките, където запитването става в текстово поле. (Или чрез гласова команда.)

Макар на пръв поглед ползването на хаштагове да е нещо просто, маркетьорите често допускат огромна грешка, като разчитат на нерелевантни. В резултат на това не получават желаните преглеждания и ангажирания на своите постове. Какво се получава на практика при ползване на неуместен хаштаг: последователите попадат на съдържание, което не съответства на очакванията им и бързо се отказват. Това води до вреди за теб или бранда ти в дългосрочен план. Причината е, че воденето към неуместно и нежелано съдържание разводнява посланията ти.

Още малко съвети за хаштаговете

Бранд мениджърите и контент мениджърите трябва да проучват задълбочено хаштаговете за релевантност и популярност, преди да ги ползват в постове. Помни нещо важно: да разчиташ на най-популярните хаштагове не гарантира видимостта на поста ти. Просто твоето съдържание по този начин може да остане затрупано в лавината от резултати. И не забравяй, че оптималният брой хаштагове в Instagram е девет (9). Търси при оптимизация кои са онези, донесли успех на преките ти конкуренти – от това можеш да извлечеш големи дивиденти. Брандираните хаштагове са несъмнено най-добрите, но има една тънкост с тях. Първо трябва да ги промотираш, докато станат популярни сред последователите ти.

Съвет №3 за SEO оптимизация на Instagram акаунт: внимавай с таговете за местоположение

Ако си местен бизнес, тагът за местоположение може да е от съществено значение за докарването на потребители до магазина ти. Тъй като бройката на местонахождения е ограничена в платформата, няма нужда да променяш таговете.

Същата стратегия обаче не важи за големи бизнеси, обслужващи клиенти на множество точки на географската карта. Те трябва постоянно да сменят своите тагове за местоположение, за да останат релевантни за публики на голям брой места.

Четвърти съвет: прави потребителското си име лесно за търсене и намиране

Още нещо важно при SEO оптимизация на акаунта ти в Инстаграм. Една от най-важните ключови думи е потребителското име, колкото и социалните маркетьори да не го осъзнават масово все още. Затова нека твоят юзърнейм е къс, благозвучен, отчетлив и четим леко. Така целевата ти публика ще може да разбере лесно значението на името и свързаността му с търсеното от нея съдържание.

Напиши го на език, който потенциалната ти аудитория разбира. В никакъв случай нека то не съдържа каквито и да било странни букви или други символи! Структурирай потребителското си име по начин, който да улесни потребителите да го търсят онлайн. И още нещо съществено: вкарай по подходящ начин и заниманието си в името. Ако промотираш бизнес, кажи на публиката точно какъв е.

Съвет №5 за SEO оптимизация на Instagram акаунт: ползвай Alt Text

Да, вероятно знаеш, че първоначалната идея за създаването на Alt text е да помага на хората с увредено зрение да се наслаждават на съдържанието в социалните медии. Днес обаче той се ползва повече като SEO инструмент за оптимизация и не го пренебрегвай!

За да го откриеш в Инстаграм, скролни надолу по страницата с кепшъна, когато публикуваш ново съдържание. Когато стигнеш до бутона „Advanced Settings“, кликни и иди до дъното на страницата, докато не видиш мястото за писане на Alt text. Цъкни отгоре и създай ясно описание на картинката. Чрез него тя трябва да може да бъде визуализирана дори от хора с невъзможност да я видят. Като добавиш Alt text, ще привлечеш последователи, които при търсенето на същия тип съдържание следващия път ще попаднат на картинката като резултат.

Друг ключов детайл за успешната оптимизация тук е, че алгоритъмът на Инстаграм хваща много по-точно снимката, когато има Alt text. Така тя ще бъде предлагана повече на потребители, търсещи подобно съдържание. Разбира се, нека фотото бъде и с много високо естетическо и технологическо качество, за да предлагаш пълния комплект като привлекателност.

ЗА ФИНАЛ

Видя Топ 5 на съветите за това как чрез SEO оптимизация на Instagram акаунт относително лесно да го популяризираш. Тези ходове не са най-сложните на света, но мнозина не ги прилагат просто защото не разбират основните принципи на оптимизацията. Ти обаче, сигурни сме, не си от тях и можеш с малко постоянство и упоритост да привлечеш целевата си публика. Използвай наученото от този ни блог – така ще избегнеш грешките и ще надвиеш конкурентите си.

Има обаче и още нещо фундаментално, за да си топ инфлуенсър в Инстаграм: трябва ти непрекъсваем и бърз нет. Така че бързо вземи GPON оптичен интернет от най-ново поколение от NetSurf и ще си в постоянна връзка с последователите си. Дори и в буря и при спрял ток.